Vitaliteitsmanager
Hoewel er verschillende grafische elementen nodig zijn om meesterlijk met elkaar te worden geïntegreerd, is kleur verreweg een van de essentiële dingen om de betekenis van uw logo over te brengen.
Mensen houden van kleur. Op de kleuterschool wil iedereen de grootste doos kleurpotloden of de grootste selectie kleurpotloden hebben. De fascinatie neemt ook niet af met de tijd. Kleur is zo krachtig dat het het denken en de reacties kan beïnvloeden en lichamelijke hormonen kan stimuleren. Kleur graaft dieper in de menselijke psychologie; zo kunnen ontwerpers profiteren van het benutten en opnemen ervan in hun ontwerpen.
When i started designing the logo for “de leeftstijlfabriek” i wanted to communicate the brand’s personality. And in order to do that, i first needed to understand what the brand’s personality was. Once i had a clear idea of what makes de leefstijlfabriek unique and what your brand is all about, it was much easier for me to make design choices that complement and complete that picture.
Most big-brand logos have become so recognizable that you could strip them down to the bare shapes and colors and still identify them. We wanted the logo to be vibrant so we added the colors: yellow, blue and purple. The color purple in the logo is to tell the audience that the company has imagination. The yellow color is used to visualize the company’s optimistic view, we’re always looking on the bright side. And the color blue is used to give their visitors a safe feeling. As you incorporate more elements, logos get harder and harder to recall. That’s the reason I used symbols that resembles the three core elements the company is known for: nutrition, movement and relaxation.